Позаду процедура обрання дисциплін вільного вибору. Перше практичне заняття. Перші зустрічі студентів та викладача. Своїми враженнями коротко поділилася Старовойтеенко Н.В., доцент кафедри загальної екології, педагогіки та психології.
Студенти, котрі обрали для себе дисципліну «Психологія», що стала вперше предметом вільного вибору в університеті, з перших практичних занять долучилися до діагностики та розвитку власних «soft skills». Поняття «softskills» пов’язане з тим, яким чином люди взаємодіють між собою, тобто «м’які» навички рівною мірою необхідні як для повсякденного життя, так і для роботи. За даними досліджень, професійну успішність визначають саме «soft skills». Для кар’єрного зростання потрібно починати їх застосовувати з самого нижчого рівня
Студентка групи ЛГ–95 Валерія Усик зробила висновок після участі в психологічному експерименті, що в деякій мірі піддається тиску групи. Віроніка Зеленько (ЛГ–95) в змаганні з іншими задоволена, що вміє відстоювати протилежну думку і робить це аргументовано. Студент групи ГЗ–92, Едуард Орліченко, виявивши бажання «сісти на «гаряче крісло» перед студентами різних спеціальностей, що вперше зібралися на практичному занятті, продемонстрував здатність бути відкритим, мислити швидко і не піддаватися страху публічності. Його відповіді на гострі запитання студентів (присутні 25 осіб) засвідчили про цінності, різнобічність особистості та потребу в пізнанні. Навіть готовий поговорити з президентом Зеленським і поставити йому запитання, при умові, якщо б довелося перебувати певний час удвох.
Найбільше сподобалася студентам вправа, що продемонструвала неповторність кожного, різний стиль мислення, спосіб виконання одного і того ж завдання (правда, з закритими очима). Бути готовим сприймати інших як цікавих і несхожих на тебе, зокрема в роботі над проектом – це перша умова розробки ефективного, неординарного рішення.
З першого заняття сміливо проявили здатність комуні кувати, вступати в діалог, готовність аргументувати свою позицію Ярославна Храпко (ГЗ–92), Владислава Дорош (Ек–93), Роберт Грондзель (WEB- 1911)та Катерина Коржик (ХТ– 94)
Нажаль, через емоційне насичення та заглиблення в інтерактивне спілкування, не вдалося зафіксувати усіх неповторних та яскравих учасників експериментів, ігор та вправ. Ще попереду нові підгрупи, зустріч з молодими людьми. Їх називають «generationΖ» або «покоління Ζ», «цифрові люди», бо вони пов’язані між собою за допомогою мережі Інтернет, YouTube, мобільних телефонів, SMSі MP3-плеєрів. Одна з багатьох характеристик сучасної молоді – техніку знають краще, ніж розуміють почуття людей.
Що ж, порадіємо за студентів, які усвідомили (можливо, інтуїтивно), що пізнати себе, інших та навчитися взаємодіяти – це сучасний погляд молоді на досягнення успіху. Слід також зазначити, що результати досліджень, які проведені в Гарвардському університеті та в Стенфордському дослідному інституті, свідчать про те, що професійна успішність завдяки «hardskills» складає лише 15 %, в той час коли «softskills» визначається у 85 %
Старовойтенко Н.В.