Тренінг «Я і моя група»

21 жовтня 2019 року урамках процесу соціально-психологічної адаптації студентів першого курсу до умов освітнього середовища  Черкаського державного технологічного університету був проведений психологічний тренінг «Я і моя група» (спеціальність 235 «Лісове господарство»)Мета заходу – сприяти успішному усвідомленню студентами своєї нової соціальної ролі, власного особистісного потенціалу, відпрацювати навички групової взаємодії.

Перш за все, будь-який тренінг, навіть найпростіший, знімає напруження серед учасників групи. Саме завдяки колективним іграм можна краще пізнати один одного, або хоча би подолатистрах, який стає на заваді розкриття потенціалу. Говорити про себе, зокрема свою спрямованість, характер, цінності – непроста справа. Ігри на самопрезентацію, пізнання індивідуальних відмінностей одногрупників, завдання на вироблення командного рішення та творчість дозволили студентам–першокурсникам відчути власну неповторність, оригінальність та цінність. Особливо сподобалася учасникам тренінгу вправа на виявлення особливостей помилок сприйняття людини, зокрема вплив стереотипів на побудову образу. Ми довели, що в ситуації з обмеженою інформованістю про  людей, через брак часу, люди схильні допускати атрибутивні помилки і тим самим швидко категоризувати побачене.

Подібні вправи пристосовують учасників до командної роботи, що на сьогодні стало визначною характеристикою для всіх молодих фахівців.

Отож, на кафедрі загальної екології, педагогіки та психології розроблено програму психологічного супроводу процесу адаптації першокурсників, яка складається з таких блоків: психодіагностичний, консультативний, корекційно–розвиваючий та профілактичний. Апробовано тренінги з розвитку комунікативних навичок,самопізнання, розробки творчих командних рішень тощо.

Студентка Валерія     зазначила: «На тренінгах ми не тільки самі відкриваємось як особистості, але й дізнаємось багато цікавого одне про одного та отримуємо корисні поради. Та найголовніше, виконуючи вправи, ми стаємо командою. Особисто для мене цей досвід безцінний».На думку Вероніки   тренінг цікавий тим, що можна  дізнатися багато цікавого про різні психологічні експерименти, здібності своїх одногрупників, близьких по духу людей. «Я люблю заходи такого типу і з радістю відвідала б ще один тренінг».

Доцент Старовойтенко Н.В. переконана, що психологічні тренінги підвищують рівеньсамосприйняття студентів, формують групові цінності, норми та благоприємний психологічний клімат. Довіра, творчість, відкриття внутрішнього світу одногрупників допомагає долати основні труднощі адаптаційного періоду.