Навчальна практика з плодівництва майбутніх садівників

Відповідно до навчального плану з метою поглиблення знань та набуття фахових компетентностей з дисципліни “Плодівництво”, студенти  2 курсу спеціальності 203 “Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство” ЧДТУ разом з викладачами фахових дисциплін Волошиною В.В., Бурлакою В.С. проходили практику на базі наукової установи – дослідна станція помології ім. Л. П. Симиренка ІС НААНУ з 27.01- 09.02.25.

Відповідно до програми практики працівники станції ознайомили студентів з основними проблемами та викликами сьогодення та перспективами галузі й важливою роллю науки       у впровадженні сучасних інтенсивних технологій у садівництві.

В процесі роботи студенти ознайомилися з основними технологічними процесами вирощування та догляду за плодовими, ягідними та горіхоплідними культурами,  біологічною і виробничою класифікаціями плодових культур. Вивчили видовий склад плодових рослин і їх поширення в регіоні. Ознайомилися з будовою та складовими частинами плодового дерева в саду, плодовими утвореннями зерняткових та кісточкових, ягідних та горіхоплідних культур.  Важливим практичним досвідом стало ознайомлення з технологією розмноження плодових культур в установі, а саме з організацією плодових розсадників, значенням, структурою та  розміщенням території плодового розсадника. Цікавим був огляд першого, другого і третього поля плодового розсадника, ознайомлення з підщепами основних зерняткових та кісточкових плодових культур, виявлення переваг та недоліків насіннєвих і клонових підщеп. Студенти дізналися, що саме правильний підхід до процесу висаджування плодових дерев в осінній чи весняний період забезпечить швидкий та здоровий ріст і розвиток саджанців у саду.

Студенти на практиці ознайомилися з типами садових пил та садових секаторів і ножів – інвентарем виробництва вітчизняних та провідних світових фірм, технікою безпеки роботи та технікою виконання зрізів, прийомами обрізування та вкорочення гілок, навчилися лаштувати садові пилки та секатори до роботи в саду, методикою проведення щеплення дерев способом – окулірування і щеплення.

Найбільш захоплюючим було практичне опанування основими технологіями  обрізки зерняткових та кісточкових плодових культур, принципами і технологіями формування. Практичне формування й обрізування розріджено-ярусної крони у різні вікові періоди. Практичне формування й обрізування округлих, округлих малообємних (веретеноподібних), напівплощинних, площинних крон. Відновлювальне (циклічне) обрізування.  Практичне формування й обрізування зерняткових плодових культур насаджень інтенсивного типу проводили в насадженнях центрального відділення дослідної станції. Практичне формування веретеноподібної (струнке веретено (Axis) грузбек, струнке веретено з подвійним лідером (Bi-Axis), суперверетено, шпіндельбуш) крони. Також студенти ознайомилися з особливостями обрізки кісточкових плодових культур. Практичні навики формування й обрізування чашоподібної, вазоподібної, іспанський кущ, UFO крон, особливостями обрізки горіха грецького та фундука при формуванні молодих садів та плодоносних промислових насаджень, а також  обрізкою ягідних культур. Студенти з цікавістю дізналися про сучасні технології утримання і обробітку ґрунту у плодових насадженнях про способи утримання пристовбурних смуг, особливості зберігання рослин у зимовий період в умовах відкритого грунту та спеціалізованих підвалах.

Періоду практики сприяла чудова погода, вдячні керівнику установи кандидату сільськогосподарських наук Володимиру Фільову, кандидату сільськогосподарських наук Варварі Волошиній за організацію та проведення практики.

  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-0
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-1
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-2
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-3
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-4
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-5
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-6
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-7
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-8
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-9
  • ACIO5Zxv5ICAJGDQUBhzCotomcF6T3TyV-ist0lz1smeHWl1I4td9Gd2GZS2aYH7XwZdprRhkEBA-10