8 червня успішно пройшов конкурс ораторського мистецтва серед студентів другого курсу різних спеціальностей, що вивчали дисципліну вільного вибору «Психологія». Вміння презентувати себе та впливати на оточуючих, зокрема через публічний виступ –  одна з компетенцій, “soft skills». У конкурсі взяли участь 12 студентів.

У чому різниця між звичайною розмовою та публічним виступом? Як вибрати тему публічного виступу на вільну тему? Як підготувати текст виступу? Як психологічно налаштуватися і подолати страх? Як підтримувати  увагу аудиторії? Як враховувати особливості аудиторії? Які основні риторичні прийоми? Як підготувати ефективну презентацію? Чи можна читати текст? Як спілкуватися і невербально впливати, коли слухачі на екрані монітора? Про все це під час лекції та практичного заняття з теми “Мистецтво публічного виступу” розповідала доцент Старовойтенко Н.В. 

Багатьом майбутнім економістам, інженерам, маркетологам спершу  здавалося, що вони й публічні виступи — несумісні речі. Проте, після виступу зазначили, що ораторські навички цілком можна натренувати, до того ж отримати задоволення від спілкування з аудиторією.

Виявилося, що без презентації виступати можна, іноді навіть потрібно — особливо якщо ви харизматичний спікер. Є доповідачі, яким презентація може навіть заважати. Тому що їх харизми досить або тема така, де не потрібно щось детально пояснювати. Студентка групи БІ- 201  Чорнодобравська Вікторія, яка четвертий місяць займається волонтерством, щиро і чуттєво донесла зміст теми. На її звернення до слухачів: «Хто з Вас долучався до волонтерства?» багато відповідей не було. Кожен задумався над тим, чи міг би  впродовж 4 місяців плести сітки для наших воїнів, коли мліють руки і нестерпно болить спина, чи ноги? Ніяка мовленнєва техніка не зробить очі вологими і голос тремтячим. Тому Вікторії  і повірили.

 

Студенти дотримувалися структури публічного виступу. Найважливіше потрібно сказати в кінці, і краще кілька разів. Студент групи МЕ– 203 Єгор Балибердін закликав відвідати неповторно красиві ландшафтні місця України. до цього студенти відгадували «загадки», правда з допомогою опису та фотографій. Цікава подача матеріалу через презентацію допомогла слухачам дивуватися, насолоджуватися та дізнатися про туристичні місця України.. Куди поїхати за величезним потоком натхнення і сил? Де побачити справжню казку і відчути нескінченне щастя?

 

Тема духовності дуже специфічна. Донести ідею, що духовне багатство – це краще, ніж матеріальне, справа не проста. Студентка групи МЕ– 203 Бродецька Даша, навіть у форматі он-лайн, спромоглася гармонійно поєднати зміст промови і подачу тексту. Неординарний початок «Якщо я скажу… Ви не погодитеся. Я скажу…і Ви не повірите. Я  також скажу…і знаю, майже ніхто не підтримає». А вислови Стіва Джобса про вартість різних предметів, наприклад, «годинник вартістю 30 доларів і 300 доларів…», змусили студентів продовжити речення, які спонукали до усвідомлення важливих морально–духовних цінностей.

Приходить час, коли кожен студент стикається з новою важливою соціальною роллю батька та матері. У пам’яті 19–річних ще дуже яскраво збереглися приклади родинного виховання, які свідчать про вдячність, або ж про образу та сум. Тема студентки групи МК- 207 Умрихіної Тетяни «Як любити дітей» зачепила дитячі травми, спогади «прийомів родинного виховання» слухачів. Чи сучасно звучать слова Януша Корчака про виховання дитини?  Доповідачка зуміла залучити до діалогу студентів. Серед принципів виховання особливо переконливо прозвучала ідея, що «все, що досягнуто дресируванням, натиском, насильством, — неміцно, невірно і ненадійно, що дитині треба дозволяти бути самою собою, а не чиєюсь копією. Адже дитя – це не чийсь раб чи річ». Доцільно застосована розповідь про Януша Корчака – видатного польського педагога, письменника, лікаря і громадського діяча, який відмовився врятувати своє життя тричі. Послухавши історію про добровільну смерть Корчака в газовій камері заради дітей – сиріт, студенти повірили заповідям гуманіста. Це означає, що виступ вплинув на емоційну сферу та свідомість майбутніх батьків.

Якось я почула фразу, яка мені дуже подобається: «Помилка, коли все без помилок». Не страшно, що сталося, але важливо, як ми на це реагуємо. Учасники конкурсу дослуховувалися до зауважень та порад від викладача та колег.

Часто буває, що студент успішно підготується до конкурсу ораторського мистецтва, навчиться виступати, використовуючи риторичні прийоми, але ніде не використовує цих навичок, і через кілька місяців вони зникають, не встигши закріпитися. Тож бажаю усім учасникам конкурсу, впродовж навчання в університеті практикуватися у спілкуванні з живою аудиторією та отримувати задоволення.

Вітаємо переможців конкурсу ораторського мистецтва, які продемонстрували найкращі результати:

  • Бродецьку Дарину, ст. гр. МЕ–203 за зайняте перше місце;
  • Чорнодобравську Вікторію, ст.гр. БІ-201 та
  • Умрихіну Тетяну, ст.гр. МК– 207 за зайняте друге місце;
  • Балибердіна Єгора, ст. гр. МЕ- 203 за зайняте третє місце.

 

Доцент кафедри лісового господарства та раціонального природокористування Наталія Старовойтенко

Наші переможці